Sunday, April 17, 2011

Duhai Yang Membolak balikkan hati

Duhai yang Maha Membolak balikkan hati….
Sungguh diri tak mampu menghadapi segala cubaan dan uji dariMu.
Jika tanpa Hidayah dan pertolonganMu.

Duhai yang Maha Membolak balikkan hati….
Aku begitu angkuh dengan pemberianMu..
Aku khilaf atas segala karuniaMu.
Syukurpun tak terucap dari hati dan mulutku.

Duhai yang Maha Membolak balikkan hati….
Aku memang pantas menghuni Neraka..
Aku memang pantas Engkau beri bala di dunia ini.
Karena Aku begitu banyak dosa padaMu dan dosa kepada sesama.

Namun…..
Duhai yang Maha Membolak balikkan hati….
Apakah aku sanggup menerima itu semua.
Jika redhaMu tak Kau curahkan padaku…

Ooooh Allah.
ooooh Rohmaan..
Engkau Maha Tahu dengan gerak gerik hatiku…

Yaa Haadial hajah…
Anugerahkan RahmatMu, KasihMu pada hamba yang berlumur dosa.

Yaa Muqollial quluub…
Stabbit qolbii ‘alaa diinika…
Aamiin Yaa Rabbal ‘Aalamiin.

copy from http://jeasz.wordpress.com untuk renungan bersama...

No comments:

Post a Comment