Thursday, June 4, 2009

Mencintai & Dicintai...

Setiap insan pasti akan mrasai untuk mencintai dan dicintai..
yg bezanye tahap keimanan ssorg utk mnahan glodak jiwa mnanti saat ideal utk bercinta..

Aku..
seperti insan lain.. ingin mcintai & dicintai..
yg bezanye aku.. tahap keimanan aku amat tipis utk menolak godaan syaitan..
keinginan mle mlonjak bila msk sekolah mengh..
aku dtmpatkan di antara sekolah terbaik di selangor...
sekolah yg dikenali org2 tername..
tp.. aku xpnah bangge mdapat pluang skolah di situ..
pngasasnye org kristian...
tanda salib dletakkan di dewan sekolah..
masalah sosial x dibendung..
apa yg dibanggekan sekolah d situ wlupun prestasi akademiknye superb..

Wlupun bsekolah di sekolah yg sume plajarnye prempuan,
keinginan utk mpunyai tman llaki spt tman lain ttp ade..
fitrah sbg prempuan normal..
keinginan itu tcapai ktk d tgkatan 2..
btukar2 tman llaki hggalah form 5.
wlupun aku kt btukar2, bkan byk sbnrnye..
pd mulenye MR.H, kmudian MR.N, sterusnye EN.N dan MR.S...
wlupun aku pnah mpunyai 4 tman llaki dlm tempoh 4 tahun..
xde seorg pun yg aku bniat utk mpermainkan hatinye..
kerna aku tahu.. hati itu bkan alat pmainan manusia..
tp name pun cinta monyet.. sme btahan x smpi stahun..
kcuali hubungan aku dgn MR.S....

MR.S..
kami bkawan slame 4tahun sblum bercouple..
bgku, sgl intipati dlm dirinye tlah aku slami..
latar blakang kluarganye tlah aku ktahui..
kami sering btolak ansur dlm sgl hal..
dye amat sabar mlayan kerenahku yg xmenentu..
masing2 cbe sbek mgkn mpertahankan hbgn kami..
tp.. satu hr aku mbc blog tmannye...
dlm blog itu mberi sedikit ksedaran kpdku bhw couple itu haram..
tdetik di benakku ttg hakikat itu..
tp.. sudah janji syaitan utk mnyesatkan anak adam..
hubungan kami masih dteruskan..

hari demi hari..
smpailah aku mlangkah ke UIA...
wlupun ramai yg mlemprkan kata2 buruk tentg UIA..
bgku.. uia adalah tmpat yg byk mnyedarkanku hakikat sbnr sbg hamba ALLAH..
tman2 mnasihati aku scr halus ttg couple itu hram..
namun.. kasihku utk MR.S tetap teguh..

Dgn kuasa ALLAH..
DIA mahu mnarik aku kmbali ke jalan-NYA..
sdikit dmi sdikit prangai MR.S mlukakan htku..
akhirnye kputusan diwat.. ppisahan diminta..
kputusan kian teguh apabila mbc buku
"Pemilik Cintaku setelah ALLAH & Rasul"...
karya saudari Fatimah Syarha..
Akhirnya.. tputusla hubungan antara dua insan..

Sangkaanku pd awal hubungan yg smua tntg diri MR.S tlah aku ketahui tnyata meleset..
setelah haluan masing2 dbw..
satu dmi satu prangai MR.S mnyedihkan aku..
sungguh aku xsangke org yg pnah aku sayngi satu ktika dulu mjd bgtu..
kuasa ALLAH.. mnunjukkan siape sbnrnye MR.S..
wlupun tlah bpisah dgn MR.S dan aku yg mminta ppisahan itu..
tipulah klu hati ini x merana..
tipulah aku lgsg x mngingatinye..
tpulah ht ini xsayu ble mngetahui si dia kmbali kpd prangai lama..
tp.. hati ini mesti ku teguhkan dgn prinsip..
"Cintailah Allah maka cinta dr psgn yg soleh juge akan kamu miliki"

Moga Allah akan teguhkan htku atas prinsipku ini..

6 comments:

  1. salam...
    kite doakan semoga ALLAH bg nabila kekuatan untuk berterusan dengan apa yang nabila pegang sekarang..

    ReplyDelete
  2. sekiranya di takdirkan tiada cinta insani untukmu
    katakanlah...
    cukuplah allah untukku...

    ReplyDelete
  3. salam,,,
    permulaan yg bagus,,,tahniah2!!
    pintu taubat belum lagi tertutup..
    ayuh,,,kita sama2 panjatkan keampunan kpdNYA...
    moga thabat(istiqamah)dalam hidup ini,,,
    uhibbuku fillah,,,

    ReplyDelete
  4. ANDAINYA TIADA INSAN UNTUKMU.. CUKUPLAH CINTA DARI ALLAH SEBAGAI TEMAN SEPANJANG HIDUPMU.. KELAK.. AKAN ADA JUA CINTA UNTUKMU DARI INSAN.. YANG BENAR-BENAR MENCINTAIMU.. SEBAGAIMANA.. CINTAMU PADA TUHANMU YANG SATU

    ReplyDelete
  5. emmm....
    ak xtaw nk kte ape..
    tp..
    ko mmg good girl..
    smoga hati kita dplihara dr lalai dgn cinta pura2 mnusia..Amiin..

    ReplyDelete
  6. hmm...hal tu mmg btol pun..
    so peliharalah diri kite k..
    myb masa ni time utk kite bentuk diri kita dlu..
    jodhsmua ditngan allah..
    n xkn lari gunung yg dikejar..
    pe2 pun aku doakn smga ko dpt jodoh yg baik2..soleh n yg leh wt ko hppy sokmo..
    aku pun sunyi jg kdng2..tp pe yg terjd msti de hikmhnye k..

    ReplyDelete